Amb Jordi Escrivà al Mercat del Camp

Productes del Mercat del Camp
30/07/2020

 

Sabem quins productes de temporada tenim a l’abast en cada moment de l’any? Sabem d’on ve la fruita i la verdura que comprem i mengem? La crisi sanitària de la Covid-19 ha fet variar hàbits i interessos a l’hora d’omplir el cistell de productes frescos?

Volem parlar de tot això, i més, amb persones que coneixen molt bé els gustos dels consumidors i consumidores i que aquests darrers mesos han continuat a primera línia donant-nos servei.

Avui ho fem amb Jordi Escrivà, de Fruites Cambrils, que en aquests moments és president dels majoristes de Fruita i Verdura del Mercat del Camp.

 

D’on ens arriben les fruites i verdures de major consum?

JE.— Depèn del moment de l’any. A l’hivern, la majoria de verdures venen d’Andalusia i Múrcia, com ara pebrots, cogombres, tomaques i carabassons. En canvi, la fruita, com les pomes i les peres, venen de Lleida i de Girona.

 

Quina presència té la producció local en l’oferta del Mercat del Camp

JE.— És en aquests moments, a l’estiu, quan la producció local te més presència al nostre Mercat, tant la fruita com les verdures. Durant l’hivern el percentatge baixa considerablement.

 

Què explica aquesta realitat? Els preus més competitius dels productes que arriben de fora, la capacitat de respondre a la demanda, la qualitat, etc.?

JE.— Normalment, quan hi ha producte de proximitat no se’n porta de fora, a no ser que no n’hi hagi prou quantitat per abastir la demanda dels nostres clients. No té tant a veure amb el preu com amb la quantitat.

 

La demanda de fruites i verdures per part dels consumidors s’adapta als canvis estacionals, és a dir, als productes de temporada?

JE.‑ Avui en dia es pot dir que hi ha de tot durant tot l’any. El que passa és que la majoria de la gent sap, sobretot en fruites, que quan el producte ve de fora, fins i tot d’altres continents, el producte no té la mateixa qualitat.

 

Sembla que la gent, sobretot quan estava confinada a casa, ha començat a menjar més fruita i verdura que abans. El problema que tenim actualment és la davallada de les vendes respecte als anys anteriors sobretot pel que fa referència a la temporada turística


Pel que fa a la producció ecològica, quina presència tenen al mercat? Anirà a més?

JE.— De moment, la producció ecològica té molt poca incidència en el global de venda  a tot el mercat. Però sembla que poc a poc es va introduint i sembla que la gent comença a interessar-s’hi. El problema és que de moment aquest tipus de producte és bastant més car que el normal.

 

Quin impacte ha tingut la crisi de la Covid-19? Quin són els reptes que teniu sobre la taula?

JE.— La crisi del Covid-19 sembla que ha servit perquè la gent s’adoni de la importància de poder tenir productes de proximitat i de la seva qualitat. I sembla que la gent, sobretot quan estava confinada a casa, ha començat a menjar més fruita i verdura que abans. El problema que tenim actualment és la davallada de les vendes respecte als anys anteriors sobretot pel que fa referència a la temporada turística, com ara hotels i restaurants, botigues de poblacions costeres, etc.

 

[Fotos: Mercat de Reus, cedides]

Productes del Mercat del Camp
Productes del Mercat del Camp
Productes del Mercat del Camp

© Nutrisalt. Tots els drets reservats.    Política de galetes | Transparència